Träning 21 Nov.

Så då efter lite besvikelse som jag hade efter jaktprovet/proven som vart med både hjort och noll intresse så fick pojken vila sej i form kände jag.
Åkte mot skogen för att verkligen sätta mej mot att han söker upp vägarna som han gjort så många gånger.
Så sökte upp en skogsväg där jag gjorde släppet för att ha koll om han söker upp den så kan jag fya honom och visa honom vart han ska va och vad de e för något som han ska göra.
Va i skogen!!!

Så jag stod där på vägen hunden gick ett mindre sök innan han hittade vägen och började sin sakta vandriung så upp med pipan. vissslade in honom fya å in i skogen igen, berömma honom när han söket ut och kommer tillbaka till mej utan vägspring. Gjorde så på fyra fem sök utan att han besökt vägen. Mycket godis, beröm och kel.
Så gick jag upp på en höjd för att jag ville ha honom till ett större sök.
Kollade pejlen och han sökte sej långt västerut innan han började sin buktning för att söka sej tillbaka.
Han böjade söka genom ett berg område som var ungeför 800 meter från.
Och vips så hördes ett upptag där det verkligen stod pall från skall ett.
Jag satte mig och drack en kopp kaffe medans jag hörde hur Atlas jobbade fint med både hörbarhet på skall och täthet.

Efter en timma började älgarna på att röra sej.
Ett sakta gångstånd blev det av det innan han skällde fast dem ca 500 meter från ståndplatsen.
Så jag gick mot den nuvarande ståndplatsen. Upp med kameran och filmade.
Atlas jobbade fint, väldigt fint hela denna dagen med älgarna.
Förvånad blev jag, hunden har börjat leta upp mig under arbetet. Kikar till vart jag är. Försiktigt tillbaka innan skallen börjar igen.

Upptaget skedde vid halv tio, hunden tillbaka just efter två efter en lyckad inkallning.

Klipp kommer att läggas ut så småningom när jag fixat till jaktdagarna till hela sammanhängande klipp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0