Utställning 26 Nov.

Ammer, Hammarstrand.

Vilken dag av antiklimax.
Fösta och sista gången jag åker på utställning inom Jämtland/härjedalens område.

Anmälde hunden till öppenklass för att han skulle vara anmäld för att sedan ändra klass på honom till jaktklass.
Kommer ner vid sju på morgonen. Går och anmäler honom pratar med sekreterare etc om att byta klass.
Då får man svaret att de ska ha intyg etc från kollegiet på att han gått jaktprov och har pris etc. så jag berättar hur allt ligger till men får ändå bara svaret att de inget kan göra så de var bara för mej att ställa ut honom i en klass som jag absolut inte var nöjd över att ställa ut i. Men var jag ändå där så lika bra att göra de bästa av situationen.
Så mitt i den jätländska stormen utan el å värme så började bedömningen.
Vid halv tolv var de så dags Atlas tur i ringen.
Han fick priset:
Very Good
Med denna "kritik".
"59cm hög jämthundshane. Bra huvud med aning ljusa ögon, bra hals, rygg och svans. Önskar tydligare bröst. Bra hårfärg, ben och tassar. Ordinära vinklar. Rör sig bra, lite trippande ben"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0